zaterdag 23 januari 2010

Dierendokters

Creatieve kinderen, wie wil die nu niet?
Ook ik mag me gelukkig prijzen met 'creative kids', fantasierijke kinderen.
Regelmatig hoor ik in mijn oorhoeken (mijn mond in een grote glimlach) de verhalen die dochterlief haar knuffels laat spelen. En mag ik genieten van de grappige beginnende stripverhalen van zoonlief's hand.

Soms zorgt die creativiteit ook wel eens voor een probleem.

Laatst waren ze heerlijk samen aan het spelen. ‘Vooral niet storen!’, dus ik maakte van de gelegenheid gebruik om wat anders te gaan doen (ongetwijfeld achter de computer of boven een ansichtkaart).

Soms moet je je activiteiten even onderbreken voor een kleine boodschap. Maar o schrik, wat bleek: het toiletpapier was op!

De lege rollen in de woonkamer brachten me op het spoor.
De reden van deze mysterieuze wc-papier-verdwijning was wel een hele goede.
Zoon en dochter hadden een dierenhospitaal opgezet (met ook plaats voor kabouters). En àlle knuffeldieren waren ziek. Èn - nee, hier geen wachtlijst - werden behandeld!

Hieronder vier van de patiënten.

Geen opmerkingen: