zaterdag 13 februari 2010

Van Eva - de Eva 2

'Thee heeft zoveel charme', dit reclamelied ging door m'n hoofd toen ik deze collage van Eva ontving. Mooi!



Eva, moltes gràcies!!

Ook de postzegel mag er wezen. Een letterlijke post-zegel. De brief begint met 'Querida Inés del alma mia', 'Lieve Inés van mijn ziel' (of 'van mijn hart', volgens wikipedia).
Geschreven in de 16e eeuw aan ontdekkingsreizigster Inés Suarez uit Plasencia, die van Spanje naar Chili reisde om haar man te zoeken.



Nog even weer over thee. Deze 'ewer', schenkkan, die Eva me in december stuurde, doet erg aan een theepot denken, maar volgens 't woordenboek betekent 'ewer' lampetkan!..
De theepot - of kan - is uit 1616, en het is geen Delfts blauw, en ook geen Chinees porselein, maar hij is, volgens de inscriptie, destijds gemaakt in Mashad, Iran.



(of ik nu mijn koffie-zucht ga inruilen voor thee-lust is nog even afwachten... Eva, I'll let you know as soon as I'll drink more tea than coffee!)

Geen opmerkingen: