dinsdag 6 september 2011

Herlezen

Herlezen!



Op vakantie, kilometers ver van thuis, kwam ik erachter dat ik mijn eigen stapel leesboeken was vergeten mee te nemen.
Gelukkig had zoonlief 'De brief voor de Koning' van Tonke Dragt meegenomen. Waar hij overigens helemaal geen tijd voor had, maar ik wel.
Ik ben geen ervaren herlezer, en weet dus niet of herlezen altijd zo leuk is, maar in dit geval zonder meer wèl. De brief voor de koning las ik zowat in één ruk uit, 34 jaar na de vorige keer. En het blijft een mooi boek, een prachtig verhaal van alle tijden. En voor alle leeftijden, dat staat bij deze vast.



Bovenstaande kaft is dezelfde als die van het exemplaar wat we vroeger thuis hadden (het zal toen de 7e druk zijn geweest) en vind ik eígenlijk wel de mooiste!

Het boek is later verfilmd, reden dat het de interesse van zoonlief wekte (die nu op pagina 128 - van de 444 - is).
De website van Tonke Dragt vind je hier.

Geen opmerkingen: