zaterdag 3 december 2011

Olifantenpaden

'Dat daar een bóék over bestaat!' was mijn verbaasde reactie toen ik 'Olifantenpaadjes / Desire Lines' van fotograaf Jan-Dirk van der Burg in de boekwinkel zag liggen.

Maar al bladerend in het boek zag ik dat er genoeg reden is voor een fotograaf om dit onderwerp te kiezen. Grappig dat ook de uitgespaarde afstanden er bij staan vermeld. Van pakweg 3 meter tot een meter of 55.

Inderdaad is de kortste weg van A naar B lang niet altijd de officiële weg.
'Is dat ècht altijd zo?', sputterde ik in gedachten nog tegen. Maar ik hoefde maar de laatst gewandelde ommetjes en de meest recent gefietste boodschappen-toer in gedachten te nemen, en ik kon het volledig beamen.
Als je om je heen kijkt, zie je er heel wat!



Foto's uit Olifantenpaadjes.

Geen opmerkingen: